Руководство по конструкциям танкеров - сводное издание TSCF 2024 г. на английском языке


   
 
 

Guidance Manual for Tanker Structures, 2024

Introduction to the 2024 Consolidated Edition

Chapter One - Survey Preparation Guidelines
1.1 Survey Requirements
1.1.1 Class and Statutory Requirements
1.1.2 Owner's Requirements
1.2 Safety and Access
1.2.1 Safety During Surveys
1.2.2 Access to the Structure
1.3 Ultrasonic Thickness Determination
1.3.1 Survey Team Qualifications
1.3.2 Basic Equipment Types
1.3.3 Thickness Measurement Accuracy
1.3.4 Measurement Procedures
1.4 Technical Background for Surveys
1.4.1 Nomenclature
1.4.2 Structural Load Descriptions
1.4.3 Structural Defects
1.4.4 Fatigue
1.4.5 Typical Corrosion Patterns
1.4.6 Factors Influencing Corrosion
1.4.7 Corrosion Trends in Tank Spaces
1.4.8 In-Service Corrosion Rates
1.4.9 Corrosion Control Systems

Chapter Two - Survey Execution Guidelines
2.1 Introduction
2.2 General Planning Requirements
2.2.1 General
2.2.2 Data Collection and Reporting Databases
2.3 Structural Aspects
2.3.1 Tank Bottom Structures
2.3.2 Side Shell, Longitudinal and Transverse Bulkheads
2.3.3 Deckhead Structures
2.4 Risk Categories
2.4.1 Corrosion
2.4.2 Structural Elements
2.5 Classification Society Surveys/IACS Unified Requirements for Hull Surveys of Double Hull Oil Tankers
2.5.1 General
2.5.2 Special Survey
2.5.3 Annual Survey
2.5.4 Intermediate Survey
2.5.5 Preparation for Survey
2.6 Owner's Surveys
2.6.1 General
2.6.2 General Condition Survey
2.6.3 Detailed Condition Survey
2.6.4 Corrosion Rate Survey
2.6.5 Repair Specification Survey

Chapter Three - Survey Data Analysis Guidelines
3.1 Method of Assessment
3.1.1 Steel Condition
3.1.2 Coating Condition Assessment
3.1.3 Cathodic Protection System Assessment
3.2 Structural Integrity
3.3 Acceptance Criteria

Chapter Four - Maintenance and Repair Guidelines
4.1 General
4.2 Type of Repair
4.3 Maintenance and Repair Methods
4.3.1 Repairs of Existing Coated Areas in Segregated Ballast Tanks
4.3.2 Repairs of Uncoated Areas in Cargo Tanks
4.3.3 Pitting and Grooving Repair
4.3.4 Steel Renewal
4.3.5 Steel Reinforcement
4.3.6 Steel Design Modification
4.3.7 Repairs of Structural Defects
4.4 Optimum Maintenance and Repair Strategy
4.4.1 General
4.4.2 Short-Term Maintenance and Repair Program
4.4.3 Long-Term Maintenance and Repair Program

Bibliography

Appendix
Appendix I Background to Forum Activities
Appendix II IACS Unified Requirements UR Z10.4
Appendix III IACS Rec No. 72: Confined Space Safe Practice
Appendix IV Catalogue of Structural Detail Failures
Appendix V In-Service Corrosion Rate Studies
Appendix VI Structural Inspection Guidelines
Appendix VII Assessment of Existing Surface Coating Systems
Цена: 62100.00 руб.

Лозунгом Всемирной морской темы, кульминацией которой станет празднование Всемирного Дня Моря 26 сентября 2024 года, на 129-й сессии ИМО был выбран
«Навигация в будущее: безопасность превыше всего!»

Навигация в будущее: безопасность превыше всего!


Тема отражает работу ИМО по повышению безопасности и защиты на море в сочетании с защитой морской среды, в стремлении к тому, чтобы процесс разработки нормативно-правовой базы предвосхищал быстрые темпы технологических изменений и инноваций.


Цифровизация и автоматизация все больше революционизируют судоходную отрасль, внедряя новые технологии, которые повышают безопасность, надежность и эффективность, оптимизируют производительность, снижают воздействие на окружающую среду и обеспечивают устойчивость.


Это повышает общую эффективность и конкурентоспособность судоходной отрасли, позволяя более эффективно проектировать, строить и эксплуатировать суда, обрабатывать больше грузов, сокращать затраты и повышать удовлетворенность клиентов.

Информер праздники сегодня
© 2002-2024, Морсар © 2002-2024, HyperMethod