Готовится к выпуску

Сборник №72 резолюций ИМО. / Collection No.72 of IMO Resolutions, - СПб.: Морсар, 2023 г. — 100 с.
|
|
Tanker Safety Guide (Liquefied Gas), 3rd Edition 2018
|
Chapter 1 – The Properties and Hazards of Liquefied Gases
1.1 Introduction
1.2 Flammability
1.3 Occupational Health Hazards
1.4 Reactivity
1.5 Corrosivity
1.6 Vapour Characteristics
1.7 Low Temperature Effects
1.8 Pressure
Chapter 2 – General Precautions
2.1 Introduction
2.2 Cargo Information
2.3 Mooring
2.4 Emergency Towing-Off Pennants
2.5 Access to Ship
2.6 Warning Notices
2.7 Craft Alongside
2.8 Weather Precautions
2.9 Openings in Deckhouses and Superstructures
2.10 Machinery Spaces
2.11 Cargo Machinery Room
2.12 Ship’s Readiness to Move
2.13 Navigation and Bridge Procedures
2.14 Environmental Protection
2.15 Firefighting and Fire Protection
2.16 Helicopter Operations
Chapter 3 – Safety Management
3.1 Introduction
3.2 Safety Culture
3.3 The ISM Code
3.4 Company Responsibility
3.5 Safety Information for Shore Personnel
3.6 Outside Contractors
3.7 Risk Management
3.8 Safe Operations
3.9 Incident Investigations
3.10 Ship’s Manning
3.11 Personal Protection and Lifesaving
Chapter 4 – Transportation of Liquefied Gas
4.1 Introduction
4.2 Basic Cargo System Design Considerations
4.3 The IGC Code
4.4 Cargo Containment Systems
4.5 Gas Tanker Types and Arrangements
4.6 Carriage of Noxious Liquid Substances
4.7 MARPOL
4.8 IMO Ballast Water Management Convention
Chapter 5 – Fire Hazards and Precautions
5.1 Introduction
5.2 Flammability of Liquefied Gases
5.3 Cargo Vapour Generation and Disposal
5.4 Atmosphere Control
5.5 Static Electricity
5.6 Precautions Against Sources of Ignition
5.7 Hot Work
5.8 Cold Work
5.9 Firefighting and Fire Protection Equipment
Chapter 6 – Cargo Operations
6.1 Introduction
6.2 Responsibility
6.3 Commissioning the Cargo System
6.4 General Cycle of Operations
6.5 Preparation for Cargo Transfer
6.6 Inerting and Gassing-Up
6.7 Preparations for Loading
6.8 Cargo Loading
6.9 Cargo Conditioning
6.10 Cargo Discharge
6.11 Ship-to-Ship Transfer
6.12 Ballasting and De-Ballasting
6.13 Separation of Cargoes
6.14 Commingling of LPG Cargoes in Port
6.15 Changing Cargoes
6.16 Gas-Freeing and Aeration
6.17 Venting at Sea
6.18 Deck Storage Tanks
6.19 Sampling
6.20 Custody Transfer Measurement Systems
6.21 Drydocking and Repair Periods
Chapter 7 – Cargo Equipment
7.1 Introduction
7.2 Plant and Equipment Precautions
7.3 Equipment Maintenance
Chapter 8 – Enclosed Spaces
8.1 General
8.2 Atmosphere in Enclosed Spaces
8.3 Requirements for Enclosed Space Entry
8.4 Testing Before Entry
8.5 Entry into Enclosed Spaces
8.6 Work in Enclosed Spaces
8.7 Rescue from Enclosed Spaces
Chapter 9 – Emergency Planning
9.1 Introduction
9.2 Pre-Planning
9.3 Emergencies
Chapter 10 – Firefighting
10.1 Introduction
10.2 Firefighting Organisation
10.3 Special Considerations for Fighting Liquefied Gas Fires
10.4 Vent Mast Fires
10.5 Fires Near to the Ship
10.6 BLEVE
APPENDICES
Appendix 1 – Cargo Data Sheets
Appendix 2 – Reliquefaction and Boil-Off Control
Appendix 3 – Cargo Handling Plant and Equipment
Appendix 4 – Cargo System Instrumentation
Appendix 5 – Drydocking and Repair Periods
Appendix 6 – Basic Thermodynamic Theory
Appendix 7 – Pressure Surge Effects
Appendix 8 – Ship/Shore Safety Checklist
Appendix 9 – Liquefied Gas Cargo Information Form
Appendix 10 – Example Personal Protective Equipment Matrix
Appendix 11 – Inhibited Cargo Certificate
Appendix 12 – Example Hot Work Permit
Appendix 13 – Example Enclosed Space Entry Permit
Appendix 14 – Liquefied Gas Cargo Hose Form
Appendix 15 – Conversion Tables
|
Цена: 69900.00 руб.
|
|
|
|
Лозунгом Всемирной морской темы, кульминацией которой станет празднование Всемирного Дня Моря 26 сентября 2024 года, на 129-й сессии ИМО был выбран
«Навигация в будущее: безопасность превыше всего!»
Тема отражает работу ИМО по повышению безопасности и защиты на море в сочетании с защитой морской среды, в стремлении к тому, чтобы процесс разработки нормативно-правовой базы предвосхищал быстрые темпы технологических изменений и инноваций.
Цифровизация и автоматизация все больше революционизируют судоходную отрасль, внедряя новые технологии, которые повышают безопасность, надежность и эффективность, оптимизируют производительность, снижают воздействие на окружающую среду и обеспечивают устойчивость.
Это повышает общую эффективность и конкурентоспособность судоходной отрасли, позволяя более эффективно проектировать, строить и эксплуатировать суда, обрабатывать больше грузов, сокращать затраты и повышать удовлетворенность клиентов.
|
|